Rietavo savivaldybė

Savivaldybės biudžetinė įstaiga,
Laisvės al. 3, 90316 Rietavas,
Tel. (8 448) 73 200, Faks. (8 448) 73 222,
El. p. savivaldybe@rietavas.lt
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre,
kodas 188747184

  • Apie savivaldybę
  • Rietavo miestas
    Rietavo istorija
    Žemėlapis
  • Taryba
  • Taryba
    Meras
    Mero pavaduotojas
  • Kontrolės ir audito tarnyba
  • Darbo taryba
  • Vaiko teisių apsaugos pertvarka
  • Pagalba vaikams ir šeimoms
  • Naujienos
  • Klausimai
  • Tarptautinis bendradarbiavimas
  • Nuorodos
  • Valdžios elektroniniai vartai
  • Vietos veiklos grupės
  • Projektai
  • Neformalus vaikų švietimas
  • Korupcijos prevencija
  • Turto valdymas
  • Kontaktai
  • Tarybos nariai
    Įstaigų kontaktai
    Neįgaliųjų draugijos
    Web paštas
  • Naujienų prenumerata
  • EP naujienos
  • Rietavo kraštiečių klubas
  • Naujienos
    Kontaktai ir rekvizitai
  • Versija neįgaliesiems
  • Policijos informacija
  • Civilinė sauga
  • Mokesčiai
  • Valstybinės žemės nuomos mokestis
    Žemės mokestis
    Nekilnojamojo turto mokestis
  • Euro įvedimas Lietuvoje
  • Administracinės naštos mažinimas
  • Mobilizacija
  • Būstas
  • Rietavo trečiojo amžiaus universitetas
  • Rietavo savivaldybės neįgaliųjų draugija
  • Naujienos
    Vykdomi projektai
  • Lyderių laikas 3
  • Asmens duomenų apsauga
  • Vartotojų teisių apsauga
  • Savivaldybės vidinis kanalas
  • Projektas EMPACI
  • Struktūra ir kontaktai
  • Taryba
    Meras
    Mero pavaduotojas
    Komitetai
    Komisijos
    Tarybos posėdžių protokolai
    Tarybos veikla
    Administracija
    Administracijos direktorius
    Administracijos direktoriaus pavaduotojas
    Specialistai
    Dokumentų valdymo ir teisės skyrius
    Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba
    Buhalterinės apskaitos ir ūkio skyrius
    Finansų skyrius
    Švietimo, kultūros ir sporto skyrius
    Ūkio plėtros ir investicijų skyrius
    Socialinių reikalų ir civilinės metrikacijos skyrius
    Žemės ūkio skyrius
    Architektūros skyrius
    Seniūnijos
    Rietavo miesto
    Rietavo
    Daugėdų
    Medingėnų
    Tverų
    Nuolatinės komisijos ir darbo grupės
  • Teisinė informacija
  • Teisės aktai
    Teisės aktų projektai
    Išvadoms gauti pateikti teisės aktų projektai
    Vyriausybei pateikti teisės aktų projektai
    Teisės aktų projektų archyvas
    Tyrimai ir analizės
    Teisės aktų pažeidimai
    Seimo kontrolierių pažymos
    Valstybės kontrolierių sprendimai
    Teismo sprendimai
    Šiurkštūs tarnybiniai nusižengimai
    Teisinio reguliavimo stebėsena
    Teisinio reguliavimo stebėsenos planas
    Atliekama teisinio reguliavimo stebėsena
    Teisinio reguliavimo stebėsenos pažymos
  • Administracinė informacija
  • Nuostatai
    Planavimo dokumentai
    Darbo užmokestis
    Viešieji pirkimai
    Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    Finansinių ataskaitų rinkiniai
    Vadovų darbotvarkės
    Savivaldybės mero
    Savivaldybės administracijos direktoriaus
    Vadovų veiklos ataskaitos
    Tarnybiniai automobiliai
    Paskatinimai ir apdovanojimai
    Savivaldybės biudžetas
    Savivaldybės valdomos (kontroliuojamos) įmonės
  • Paslaugos
  • Informacijos rinkmenos
    Atmintinės
    Viešosios ir administracinės paslaugos
    Prašymų ir skundų priėmimas
  • Veiklos sritys
  • Aplinkos apsauga
    Kultūra
    Sportas
    Švietimas
    Jaunimas
    Kultūros paveldas
    Žemės ūkis
    Valstybinė kalba
    Sveikata
    Teritorijų planavimas
    Pirminė teisinė pagalba
    Civiline metrikacija
  • GARBĖS PILIEČIAI
  • Bendruomenės
  • 2008-04-08  AR MESIM SĄSKAITAS Į ŠIUKŠLIADĖŽĘ?

    Po Velykų Rietavo savivaldybę užplūdo gyventojai, niekaip nesuprantantys, kodėl ir, svarbiausia, kaip jie turi mokėti rinkliavos už atliekų surinkimą mokestį. Pasirodo, kai kurios šeimos gavo po kelias sąskaitas, tad nežino, kurią apmokėti. Tiesa, spaudoje pasirodė Telšių regiono atliekų tvarkymo centro (TRATC) atstovai aiškino, kad antrąją sąskaitą paprasčiausiai reikėtų... išmesti į šiukšlių dėžę. Ar toks poelgis metų pabaigoje neatsigręžtų prieš patį mokėtoją? Į šį ir kitus klausimus susitikime su seniūnais bandė atsakyti TRATC bei UAB „Valda“ atstovai.

    Pasak mero Antano Černeckio, savivaldybė atsakomybės nesikrato, nes taryba tvirtina rinkliavos mokesčio dydį (pagal to paties TRATC pateiktus sąnaudų apskaičiavimus), tačiau žmonėms turi būti paaiškinta, kad visas atliekų surinkimo sistemos tvarkymas, priežiūra patikėta TRATC. Dabar centro direktorius tikina, kad  nesklandumai – laikini, bet ar tai tiesa? Ar nereikėjo apie jų tikimybę ir galimybę pagalvoti anksčiau, prieš užvedant visos sistemos variklį? Kodėl žmonės gauna po kelias sąskaitas, kodėl jas gauna net tie, kurie iki šiol neturėjo konteinerių? Kodėl kaimų daugiabučių gyventojai, turintys savus konteinerius, gauna sąskaitas lyg naudotųsi bendrais? Ir kodėl su skambinančiais į įmonę žmonėmis, norinčiais sužinoti, kaip jie turi elgtis, kalbama nemandagiai, netgi įžeidžiančiai, atsakymų į savo klausimus liepiama ieškoti savivaldybėje?

    Į šiuos klausimus tikėtasi gauti atsakymus, nes susitikime dalyvavo TRATC direktoriaus pavaduotojas Vaclovas Gudauskas. Jis sakė sutinkantis su pastabomis, bet jie esantys labai apsikrovę darbu, tad ne viską spėjantys sužiūrėti.

    Anot V. Gudausko, su sąskaitomis tikrai kilo nesklandumų dėl duomenų, gautų iš registrų centro. Ir pakartojo jau spaudoje matytą patarimą apmokėti tik vieną sąskaitą, o antrą išmesti. Tokiam pareiškimui tuoj pat paprieštaravo UAB „Valda“ direktorius Tomas Raudys, sakydamas, kad su dokumentais reikia elgtis atsakingai, nes vėliau žmonės gali turėti rimtų problemų. Juk kompiuteriuose bus užfiksuota, kad sąskaita neapmokėta, vadinasi, liko skola. O skolas juk reikia grąžinti, ir niekas nesidomės, kiek tu sąskaitų gavai. Svarbiausia – kiek apmokėjai. Pasak T. Raudžio būtų buvę mažiau problemų ir pačiam TRATC, ir gyventojams, jei centras būtų naudojęsis „Valdos“ siūlyta sistema  – mokestines sąskaitas rašyti pagal abonentų knygelių (jas turi visi gyventojai ir duomenys patikimi) numerius. Bet, matyt, kai kam pasirodė geriau išradinėti jau seniai išrastą dviratį, nemąstant apie pasekmes. T. Raudys patvirtino ir tai, kad visi duomenys apie individualių konteinerių turėtojus (ir kaimų daugiabučiuose) buvo perduoti TRATC. Ir vėl, matyt, nepasisuko (ar pasisuko į priešingą pusę) kažkuris sistemos varžtelis...

    V. Gudauskas žadėjo, kad jau kitais metais šių problemų neliks, o išgirdęs apie nemandagiai telefonu kalbančius centro darbuotojus, tikino, kad taip negali būti, jų žmonės negalėtų taip elgtis. Deja, realybė kitokia -  vietoj atsakymo į klausimą apie rinkliavos mokėjimą ponia kitame telefono laido gale tave išvadina beraščiu, nesugebančiu perskaityti, kas parašyta sąskaitoje ir  liepia keliauti į  savivaldybę aiškintis. Įdomu, kas sugalvojo tokią nesąmonę, kad  sąskaitoje rinkliavos gavėjas yra savivaldybė, o sąskaita, į kurią reikia pervesti pinigus – centro...

    Dar vienas TRATC pažadas  (jį girdėjo visi rinkliavos mokestį tvirtinę tarybos nariai) – pakeisti norintiems 120 l talpos konteinerius į 80 l – sprogo lyg gražus muilo burbulas. Pasirodo, atliekų išvežimo sutartyje, kurią TRATC pasirašė su UAB „Valda“ , nė žodžiu neužsiminta apie galimybę keisti konteinerius mažesniais. Tai patvirtino ir „Valdos“ direktorius. Beje, jis informavo, kad permokėjusiems už atliekų išvežimą (mokėjusiems už šių metų sausį) bendrovė pinigus grąžins. Arba žmonės gali ateiti į bendrovę ir atsiimti pinigus patys, arba jie bus pervesti į TRATC, pateikiant ir informaciją apie tuos, kuriems tie pinigai skirti.

    Meras A. Černeckis sakė, jog atsakingi TRATC asmenys turėtų daugiau bendrauti su seniūnijomis ir, prieš paleidžiant veikti kokią nors sistemą, ją pirmiausia suderinti, kad kuo mažiau nukentėtų žmonės, o ne tik siekti gauti kuo didesnį pelną.

     
      Spausdinti  

    © 2004 - 2012 Rietavo savivaldybė Sprendimas: Idamas, naudojama Smartweb.