Rietavo savivaldybė

Savivaldybės biudžetinė įstaiga,
Laisvės al. 3, 90316 Rietavas,
Tel. (8 448) 73 200, Faks. (8 448) 73 222,
El. p. savivaldybe@rietavas.lt
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre,
kodas 188747184

  • Apie savivaldybę
  • Rietavo miestas
    Rietavo istorija
    Žemėlapis
  • Taryba
  • Taryba
    Meras
    Mero pavaduotojas
  • Kontrolės ir audito tarnyba
  • Darbo taryba
  • Vaiko teisių apsaugos pertvarka
  • Pagalba vaikams ir šeimoms
  • Naujienos
  • Klausimai
  • Tarptautinis bendradarbiavimas
  • Nuorodos
  • Valdžios elektroniniai vartai
  • Vietos veiklos grupės
  • Projektai
  • Neformalus vaikų švietimas
  • Korupcijos prevencija
  • Turto valdymas
  • Kontaktai
  • Tarybos nariai
    Įstaigų kontaktai
    Neįgaliųjų draugijos
    Web paštas
  • Naujienų prenumerata
  • EP naujienos
  • Rietavo kraštiečių klubas
  • Naujienos
    Kontaktai ir rekvizitai
  • Versija neįgaliesiems
  • Policijos informacija
  • Civilinė sauga
  • Mokesčiai
  • Valstybinės žemės nuomos mokestis
    Žemės mokestis
    Nekilnojamojo turto mokestis
  • Euro įvedimas Lietuvoje
  • Administracinės naštos mažinimas
  • Mobilizacija
  • Būstas
  • Rietavo trečiojo amžiaus universitetas
  • Rietavo savivaldybės neįgaliųjų draugija
  • Naujienos
    Vykdomi projektai
  • Lyderių laikas 3
  • Asmens duomenų apsauga
  • Vartotojų teisių apsauga
  • Savivaldybės vidinis kanalas
  • Projektas EMPACI
  • Struktūra ir kontaktai
  • Taryba
    Meras
    Mero pavaduotojas
    Komitetai
    Komisijos
    Tarybos posėdžių protokolai
    Tarybos veikla
    Administracija
    Administracijos direktorius
    Administracijos direktoriaus pavaduotojas
    Specialistai
    Dokumentų valdymo ir teisės skyrius
    Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba
    Buhalterinės apskaitos ir ūkio skyrius
    Finansų skyrius
    Švietimo, kultūros ir sporto skyrius
    Ūkio plėtros ir investicijų skyrius
    Socialinių reikalų ir civilinės metrikacijos skyrius
    Žemės ūkio skyrius
    Architektūros skyrius
    Seniūnijos
    Rietavo miesto
    Rietavo
    Daugėdų
    Medingėnų
    Tverų
    Nuolatinės komisijos ir darbo grupės
  • Teisinė informacija
  • Teisės aktai
    Teisės aktų projektai
    Išvadoms gauti pateikti teisės aktų projektai
    Vyriausybei pateikti teisės aktų projektai
    Teisės aktų projektų archyvas
    Tyrimai ir analizės
    Teisės aktų pažeidimai
    Seimo kontrolierių pažymos
    Valstybės kontrolierių sprendimai
    Teismo sprendimai
    Šiurkštūs tarnybiniai nusižengimai
    Teisinio reguliavimo stebėsena
    Teisinio reguliavimo stebėsenos planas
    Atliekama teisinio reguliavimo stebėsena
    Teisinio reguliavimo stebėsenos pažymos
  • Administracinė informacija
  • Nuostatai
    Planavimo dokumentai
    Darbo užmokestis
    Viešieji pirkimai
    Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    Finansinių ataskaitų rinkiniai
    Vadovų darbotvarkės
    Savivaldybės mero
    Savivaldybės administracijos direktoriaus
    Vadovų veiklos ataskaitos
    Tarnybiniai automobiliai
    Paskatinimai ir apdovanojimai
    Savivaldybės biudžetas
    Savivaldybės valdomos (kontroliuojamos) įmonės
  • Paslaugos
  • Informacijos rinkmenos
    Atmintinės
    Viešosios ir administracinės paslaugos
    Prašymų ir skundų priėmimas
  • Veiklos sritys
  • Aplinkos apsauga
    Kultūra
    Sportas
    Švietimas
    Jaunimas
    Kultūros paveldas
    Žemės ūkis
    Valstybinė kalba
    Sveikata
    Teritorijų planavimas
    Pirminė teisinė pagalba
    Civiline metrikacija
  • GARBĖS PILIEČIAI
  • Bendruomenės
  • 2012-01-26  PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO NAUJOVĖS

    Lietuvos Respublikos Seimas 2011 metų gruodžio 1 d. priėmė naujos redakcijos Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą (Žin., 2011, Nr. 155-7353) (toliau - Įstatymas), kuris įsigaliojo nuo 2012 m. sausio 1 d.

    Šiuo įstatymu siekiama didinti darbingo amžiaus asmenų motyvaciją integruotis į darbo rinką, mažinti nepasiturinčių gyventojų ilgalaikę priklausomybę nuo socialinės paramos sistemos, piktnaudžiavimo pinigine socialine parama galimybes ir užtikrinti piniginę paramą tiems asmenims, kuriems jos labiausiai reikia.

    Esminės naujovės teikiant piniginę socialinę paramą

    Socialinė pašalpa ir būsto šildymo, geriamojo ir karšto vandens išlaidų kompensacijos (toliau – kompensacijos) bus skiriamos įvertinus šeimos bendrų išlaidų pasiskirstymą ir narių skaičių, t.y. pirmam šeimos nariui ir vienam gyvenančiam žmogui socialinė pašalpa būtų kiek didesnė negu dabar, o kiekvienam kitam šeimos nariui ji būtų diferencijuojama. Atitinkamai koreguojami kompensuojami naudingojo būsto ploto, karšto ir geriamojo vandens normatyvų dydžiai.

    Dabar socialinės pašalpos dydis  vienam gyvenančiam asmeniui sudaro 100 proc. skirtumo tarp valstybės remiamų pajamų (toliau –VRP) ir vidutinių asmens gaunamų pajamų per mėnesį.  Socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims sudaro: pirmam bendrai gyvenančiam asmeniui – 100 proc. skirtumo tarp VRP ir vidutinių bendrai gyvenančių asmenų pajamų vienam asmeniui per mėnesį; antram bendrai gyvenančiam asmeniui – 80 proc.; trečiam ir kitiems – 70 proc.

    Naudingojo būsto ploto normatyvas būste gyvenamąją vietą deklaravusiems arba būstą nuomojantiems asmenims dabar yra 50 kv. m (buvo 38 kv. m) vienam gyvenančiam asmeniui; 38 kv. m pirmam bendrai gyvenančiam asmeniui, 12 kv. m – antram ir 10 kv. m – trečiam ir kitiems asmenims.

    Nustatytas karšto vandens normatyvas – 1,5 kub. m vienam gyvenančiam arba pirmam bendrai gyvenančiam asmeniui per mėnesį; antram – 1 kub. m, trečiam ir paskesniems – 0,5 kub. m. Geriamojo vandens atitinkamai – 2 kub. m; 1,5 kub. m ir 1,0 kub. m.

    Siekiant skatinti įsidarbinimą, įteisintas papildomos socialinės pašalpos, teikiamos pusę metų, skyrimas, įsidarbinus ilgalaikiams bedarbiams (bendrai gyvenantiems asmenims – nedirbo daugiau kaip 12 mėnesių ir buvo registruoti darbo biržoje). Jos dydis siekia 50 % vidutinio dydžio buvusios socialinės pašalpos, mokėtos per praėjusius 12 mėnesių iki įsidarbinimo.

    Atitinkamai siekiant sumažinti galimybes piktnaudžiauti pinigine socialine parama, bus palaipsniui proporcingai mažinama socialinė pašalpa darbingo amžiaus darbingiems, bet nedirbantiems žmonėms. Socialinės pašalpos bus mažinamos:

    gaunančiam socialinę pašalpą nuo 36 mėnesių iki 48 mėnesių – socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 20 procentų;

    gaunančiam socialinę pašalpą nuo 48 mėnesių iki 60 mėnesių – socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 30 procentų;

    gaunančiam socialinę pašalpą ilgiau kaip 60 mėnesių – socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims, auginantiems vaiką (įvaikį) ar vaikus (įvaikius), mažinamas 40 procentų;

    socialinė pašalpa vienam gyvenančiam asmeniui ir vaikų (įvaikių) neauginantiems bendrai gyvenantiems asmenims neskiriama. Socialinės pašalpos gavimo laikotarpis skaičiuojamas nuo 2012-01-01.

    Sudarytos lankstesnės sąlygos gauti piniginę socialinę paramą tiems, kuriems tikrai jos reikia. Nepasiturintiems gyventojams nebereikės pusę metų registruotis darbo biržoje, kad turėtų teisę ją gauti. Piniginė socialinė parama skiriama visiems darbo biržoje registruotiems asmenims.

    Teisę į būsto šildymo, geriamojo ir karšto vandens išlaidų kompensacijas įgyja ir būstą oficialiai nuomojantys žmonės. Siekiantiems šių kompensacijų reikės pateikti Registrų centre įregistruotą gyvenamųjų patalpų nuomos sutartį. Tai - didelė pagalba, ypač jaunoms šeimoms, dar neturinčioms nuosavo būsto.

    Nuo 2012-01-01 kai kuriems asmenims taikomos papildomos sąlygos – jeigu nesusituokę, nutraukę santuoką asmenys, auginantys vaikus iki 18 metų, nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (vaikų) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) dėl tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą  – jiems kompensacijos neskiriamos, o socialinę pašalpą turi teisę gauti tik vaikas (vaikai).

    Savivaldybės administracija privalo 3 mėnesius socialinę pašalpą skirti tik vaikui (vaikams), o kompensacijų neteikti bendrai gyvenantiems asmenims, kurie pateikė neteisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų teisę gauti piniginę socialinę paramą, arba per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimus ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba jos dydžiui. Jeigu neteisingą informaciją pateikė arba apie pasikeitimus neinformavo vienas gyvenantis asmuo, jam socialinė pašalpa ir kompensacijos neteikiamos 3 mėnesius.  Iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, teikti piniginę socialinę pašalpą vykdant minėtas sąlygas Savivaldybės administracija privalo 6 mėnesius.

     Jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo įstatymu nustatytų pareigų, Savivaldybės administracija privalo socialinę pašalpą skirti tik vaikui (vaikams), pasirenkant ar derinant jos teikimo formą  (pinigais ir (ar) nepinigine forma), o kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, kol pareigos bus įvykdytos. Vienam gyvenančiam asmeniui – socialinės pašalpos ir kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, kol pareigos bus įvykdytos.

    Savivaldybės administracija darbingus nedirbančius ar nesimokančius asmenis, gaunančius piniginę socialinę paramą ilgiau kaip 6 mėnesius arba ją gaunančius išimties tvarka, telkia visuomenei naudingai veiklai atlikti.

    Sveikatos, socialinės paramos ir rūpybos skyriaus specialistai ir seniūnijų socialiniai darbuotojai yra pasiruošę paaiškinti ir atsakyti į visus Savivaldybės gyventojų klausimus dėl piniginės socialinės paramos gavimo. Piniginę socialinę paramą gaus visi, kuriems tikrai jos reikia – neturi darbo ar kito pragyvenimo šaltinio ir yra išnaudoję visas kitas pajamų gavimo galimybes.

    Tikimės, kad griežčiau įstatymu apibrėžtos socialinės paramos teikimo sąlygos skatins žmones dirbti, o piktnaudžiaujančių pinigine socialine parama mažės.

    Daugiau informacijos apie piniginę socialinę paramą rasite Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme ( Žin., 2011 Nr. 155-7353).


    Rietavo savivaldybės Sveikatos, socialinės paramos ir rūpybos skyrius

     
     
      Spausdinti  

    © 2004 - 2012 Rietavo savivaldybė Sprendimas: Idamas, naudojama Smartweb.