Savivaldybės seniūnų pasitarime dalyvavo laikinai einantis UAB Telšių regiono atliekų tvarkymo centro (TRATC) direktoriaus pareigas Algirdas Vaitkus, Rinkliavos skyriaus vedėjas Antanas Vaišnoras ir UAB „Valda“ direktorius Tomas Raudys. Pagrindinė pasitarimo tema – rinkliava už atliekų surinkimą.
Meras Antanas Černeckis pasiūlė visiems kalbėti trumpai ir pateikti konkrečius pasiūlymus, tačiau diskusijos dėl šiukšlių surinkimo šiek tiek užsitęsė. Laikinai einantis TRATC direktoriaus pareigas Algirdas Vaitkus informavo, kad savivaldybės gyventojams išsiųsta 3218 pranešimų 43342 Lt sumai. Už atliekų tvarkymą Savivaldybei išrašyta sąskaitų už 535670 Lt, planuota surinkti 405 tūkst. litų. Jo manymu, viena priežasčių, kodėl savivaldybėje nesurinkti mokesčiai – individualių namų konteineriai ištuštinami tik du (o ne keturis kaip kitose savivaldybėse) kartus per mėnesį.. Be to, didžioji dalis gyventojų yra kaime ir moka mažiau nei daugiabučiuose gyvenantys – 87 litus už metus.
Pasak mero, per keletą kartų gauti duomenys tokie skirtingi, kad neaišku, kurie tikri, o kurie – lyg iš lubų nurašyti. TRATC atstovams priekaištauta, kad jie niekaip nesugeba išsiųsti sąskaitų visoms savivaldybės teritorijoje veikiančioms įmonėms, kurių yra apie 200. Atliekų tvarkymo centro duomenimis jų tėra... 93. O juk kaip tik bendrovė ir turėtų būti suinteresuota surinkti visus mokesčius. Nenorom peršasi mintis, kad šį praradimą stengiamasi kompensuoti po keletą kartų siunčiant pranešimus tiems, kurie jau sumokėjo mokesčius, ar net tiems, kurie jau Anapilin iškeliavo.
A.Vaitkus teisinosi, kad UAB „Valda“ jiems nepateikė visų įmonių sąrašų. „Valdos“ direktorius T. Raudys atšovė, kad jie pateikė sąrašą tų įmonių, kurias ir anksčiau aptarnavo, o iš kitų šiukšles veždavo UAB „Valauvis“. Žodžiu, nesusikalbėjo ir tiek - beveik kaip toj pasakoj apie nykštuką ir namuką (parėjo namukas, išėjo nykštukas, parėjo nykštukas, išėjo namukas ir t.t.) ... O pusė įmonių rinkliavos už atliekų surinkimą kaip nemokėjo, taip ir toliau ramiai sau sėdi ir nemoka.
Laikinasis direktorius tikino, kad vasario mėnesį numatyta atlikti bendrovės auditą, tačiau negalėjo paaiškinti, kodėl tam darbui pasirinkta (be konkurso) UAB „Pajūrio auditas“. Savivaldybės meras A. Černeckis sakė suprantantis, kad dabar bendrovė „kapstosi po anksčiau sukauptą mėšlyną“, tačiau savivaldybei dėl to nė kiek ne lengviau. Juk reikia tvirtinti naujus įkainius, o to padaryti neįmanoma, kol situacija neaiški. Negaišdamas laiko meras pateikė konkrečius pasiūlymus A. Vaitkui. Pasak jo, būtina skubiai sušaukti bendrovės valdybos posėdį, paskirti naują bendrovės vadovą, o svarbiausia – bendrovės veiklą turi įvertinti nepriklausomas auditas ( ne tas „kišeninis“, kurį kažkas be jokio konkurso pasirinko pagal pažintis). Meras akcentavo, kad viską reikia kuo greičiau padaryti, nes Savivaldybės taryba negali tvirtinti naujų rinkliavos įkainių.
Priekaištų atliekų surinkėjams ir tvarkytojams turėjo ir seniūnai, teigę, kad nemaž-ai seniūnijų gyventojų gavo po keletą pranešimų (nors sumokėjo dar praėjusių metų pabaigoje), o prašytų konteinerių taip ir nesulaukė. Savivaldybės vidaus audito tarnybos vyriausioji specialistė Rėda Pučinskienė priminė, kad sutartyje su TRATC numatyta, jog bendrovė du kartus per metus privalo pateikti savivaldybei ataskaitas, tačiau rietaviškiai iki šiol nesulaukė nė vienos.
Meras paprašė seniūnų paskelbti seniūnijose buvusio bešeimininkio turto, kurio šeimininku teismo sprendimu tapo Savivaldybė, sąrašus – kad gyventojai su jais susipažintų. Pasitarime aptartos ir šių metų biudžeto programos.
|