|
Pasitarimą su seniūnais pradėjęs Rietavo savivaldybės meras Antanas Černeckis pristatė svečią – VĮ „Telšių regiono keliai“ direktorių Romualdą Kačerauską. Visi žinom, kad svečią sutinkam (ar bent jau palydim) su gėlėmis, tačiau šįkart į jo „daržą“ krito ne žiedai, o akmenėliai. Mat svarbiausias susitikimo klausimas – kodėl kelininkams priklausantys keliai valomi ir prižiūrimi blogiau, negu seniūnijų keliai, kodėl Rietavo savivaldybė kelininkų sulaukia vėliau negu Plungės ir kuo skiriasi kelio Rietavas – Varniai atkarpos nuo Rietavo iki Tverų ir nuo Tverų iki Varnių.
|
Meras iškart pasakė, kad gyventojai labai nepatenkinti žiemos kelių būkle – jie ne tik skundėsi Savivaldybės valdžiai, bet ir dėjo ją į šuns dienas socialiniame tinkle Facebook“.
Norėdamas įsitikinti, ar žmonės teisūs, meras sėdo į automobilį ir pavažinėjo po Savivaldybę. „Sėdau į automobilį ir nuvažiavau 150 kilometrų, – sakė A. Černeckis. – Kai klausaisi žmonių, atrodo, kad jie perdeda, tačiau kai pats pamatai, supranti, kad gyventojai buvo teisūs. Labai blogas kelias iš Žemaičių plento pasukus į Tverus per Pajomantį. Tas pats ir važiuojant nuo Tverų Žarėnų link, o ypač neprižiūrimas Rietavo–Tverų–Varnių kelias. Nei valytas, nei barstytas. Žinoma tik iki Telšių rajono ribos. Net kelias, vedantis Liolių link, yra kur kas geresnis. Tiesa, ir vairuotojai elgiasi nesuvokiamai. Važiuojant apledėjusiu ir nevalytu Rietavo–Tverų keliu 60 kilometrų per valandą, mane, tarsi stovintį, aplenkė ne mažiau, kaip 4 automobiliai.“
Meras pažėrė akmenėlių ir į kelininkų daržą. Jis sakė negalintis suprasti, kodėl Rietavo savivaldybės keliai visuomet greideriuojami dviem savaitėmis vėliau, negu Plungės rajono. Pernai, pasak jo, pavėluotai greideriuojant kelius, jie buvo sugadinti, tad dabar jais važiuoti nesaugu. Pavėluotai šienaujamos ir pakelės. Kartais tai nesukelia labai didelių problemų, bet praėjusiais metais, kai Rietavas minėjo Mykolo Kleopo Oginskio 250-ąjį jubiliejų, buvo gėda prieš svečius, kurie vis dairėsi į kelininkams priklausančių pakelių piktžolių „darželius“. Svečiui meras priminė ir atvejus, kai Rietavo miesto seniūnijos darbuotojų ką tik nuvalytus šaligatvius kelininkų valytuvai vėl užverčia sniegu. O dabar jie sniegu užvertė dviračių takus, kuriais nei dviračiu pavažiuosi, nei pėsčiomis pasivaikščiosi.
Turėjo ką pasakyti ir seniūnai. Asta Globienė pastebėjo, kad Daugėdų–Medingėnų kelias – lyg čiuožyklos ledas, o sankryža su Mažeiki –Tauragės keliu ypač pavojinga. Ten taip slidu, kad, nesulaukdami kelininkų, kurie turėtų šia sankryža pasirūpinti, Daugėdų seniūnijos darbuotojai patys barsto druskos mišiniu.
Priekaištų pažėrė ir Tverų seniūnas Antanas Zalepūgas, priminęs, kad jie kasmet iš pakelių surenka šiukšles, tačiau kelininkų pagalbos, kai jos labiausiai reikia, nesulaukia. Rietavo miesto seniūnas Jurgis Baltrimas, Rietavo seniūnijos seniūnas Romanas Jurčius ir Medingėnų seniūnė Salomėja Čiesnienė priminė spalį šienaujamas pakeles, kalbėjo apie kelių ženklus. O A. Černeckis net kelis kartus pabrėžė, kad tais prastais keliais važinėja mokykliniai autobusiukai, todėl vaikams kasdien kyla realus pavojus.
VĮ „Telšių regiono keliai“ direktoriaus R. Kačerausko pasiteisinimas toks pat, kaip ir kasmet – viskas priklauso nuo pinigų ir kelių lygio. Sunkiai galima suprasti paaiškinimą, kad Rietavo–Tverų–Varnių kelias Rietavo savivaldybėje yra III, o Telšių rajone – II lygio. Nes kaip gali būti, kad iki Tverų per parą važiuoja mažiau negu 1000 automobilių, o iš ten iki Varnių – daugiau. Matyt, Tveruose automobiliai stebuklingai pasidaugina.
Atsakydamas į visus priekaištus, R. Kačerauskas pažadėjo, kad kai kurie keliai bus pergreideriuoti, pažadėjo ir reikalingus kelio ženklus pastatyti. Deja, dėl Rietavo –Tverų kelio... Na, nebent kelininkai iš geros širdies šiek tiek tą kelią pabarstys. Belieka tikėtis, kad taip ir bus, o kaprizingoji gamta kuo rečiau panašių „siurprizų“ pažers...
|