Struktūra ir kontaktai Teisinė informacija Administracinė informacija Paslaugos Veiklos sritys GARBĖS PILIEČIAI Bendruomenės
Į pradžią



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lankytojų statistika

Skaičiuojama nuo: 2012-01-15
Iš viso apsilankė: 18894700
Šiandien apsilankė: 0
Dabar naršo: 0
Gyventojams Verslininkams Turistams
Pradžia > Struktūra ir kontaktai > Administracija
2008-04-08  AR MESIM SĄSKAITAS Į ŠIUKŠLIADĖŽĘ?

Po Velykų Rietavo savivaldybę užplūdo gyventojai, niekaip nesuprantantys, kodėl ir, svarbiausia, kaip jie turi mokėti rinkliavos už atliekų surinkimą mokestį. Pasirodo, kai kurios šeimos gavo po kelias sąskaitas, tad nežino, kurią apmokėti. Tiesa, spaudoje pasirodė Telšių regiono atliekų tvarkymo centro (TRATC) atstovai aiškino, kad antrąją sąskaitą paprasčiausiai reikėtų... išmesti į šiukšlių dėžę. Ar toks poelgis metų pabaigoje neatsigręžtų prieš patį mokėtoją? Į šį ir kitus klausimus susitikime su seniūnais bandė atsakyti TRATC bei UAB „Valda“ atstovai.

Pasak mero Antano Černeckio, savivaldybė atsakomybės nesikrato, nes taryba tvirtina rinkliavos mokesčio dydį (pagal to paties TRATC pateiktus sąnaudų apskaičiavimus), tačiau žmonėms turi būti paaiškinta, kad visas atliekų surinkimo sistemos tvarkymas, priežiūra patikėta TRATC. Dabar centro direktorius tikina, kad  nesklandumai – laikini, bet ar tai tiesa? Ar nereikėjo apie jų tikimybę ir galimybę pagalvoti anksčiau, prieš užvedant visos sistemos variklį? Kodėl žmonės gauna po kelias sąskaitas, kodėl jas gauna net tie, kurie iki šiol neturėjo konteinerių? Kodėl kaimų daugiabučių gyventojai, turintys savus konteinerius, gauna sąskaitas lyg naudotųsi bendrais? Ir kodėl su skambinančiais į įmonę žmonėmis, norinčiais sužinoti, kaip jie turi elgtis, kalbama nemandagiai, netgi įžeidžiančiai, atsakymų į savo klausimus liepiama ieškoti savivaldybėje?

Į šiuos klausimus tikėtasi gauti atsakymus, nes susitikime dalyvavo TRATC direktoriaus pavaduotojas Vaclovas Gudauskas. Jis sakė sutinkantis su pastabomis, bet jie esantys labai apsikrovę darbu, tad ne viską spėjantys sužiūrėti.

Anot V. Gudausko, su sąskaitomis tikrai kilo nesklandumų dėl duomenų, gautų iš registrų centro. Ir pakartojo jau spaudoje matytą patarimą apmokėti tik vieną sąskaitą, o antrą išmesti. Tokiam pareiškimui tuoj pat paprieštaravo UAB „Valda“ direktorius Tomas Raudys, sakydamas, kad su dokumentais reikia elgtis atsakingai, nes vėliau žmonės gali turėti rimtų problemų. Juk kompiuteriuose bus užfiksuota, kad sąskaita neapmokėta, vadinasi, liko skola. O skolas juk reikia grąžinti, ir niekas nesidomės, kiek tu sąskaitų gavai. Svarbiausia – kiek apmokėjai. Pasak T. Raudžio būtų buvę mažiau problemų ir pačiam TRATC, ir gyventojams, jei centras būtų naudojęsis „Valdos“ siūlyta sistema  – mokestines sąskaitas rašyti pagal abonentų knygelių (jas turi visi gyventojai ir duomenys patikimi) numerius. Bet, matyt, kai kam pasirodė geriau išradinėti jau seniai išrastą dviratį, nemąstant apie pasekmes. T. Raudys patvirtino ir tai, kad visi duomenys apie individualių konteinerių turėtojus (ir kaimų daugiabučiuose) buvo perduoti TRATC. Ir vėl, matyt, nepasisuko (ar pasisuko į priešingą pusę) kažkuris sistemos varžtelis...

V. Gudauskas žadėjo, kad jau kitais metais šių problemų neliks, o išgirdęs apie nemandagiai telefonu kalbančius centro darbuotojus, tikino, kad taip negali būti, jų žmonės negalėtų taip elgtis. Deja, realybė kitokia -  vietoj atsakymo į klausimą apie rinkliavos mokėjimą ponia kitame telefono laido gale tave išvadina beraščiu, nesugebančiu perskaityti, kas parašyta sąskaitoje ir  liepia keliauti į  savivaldybę aiškintis. Įdomu, kas sugalvojo tokią nesąmonę, kad  sąskaitoje rinkliavos gavėjas yra savivaldybė, o sąskaita, į kurią reikia pervesti pinigus – centro...

Dar vienas TRATC pažadas  (jį girdėjo visi rinkliavos mokestį tvirtinę tarybos nariai) – pakeisti norintiems 120 l talpos konteinerius į 80 l – sprogo lyg gražus muilo burbulas. Pasirodo, atliekų išvežimo sutartyje, kurią TRATC pasirašė su UAB „Valda“ , nė žodžiu neužsiminta apie galimybę keisti konteinerius mažesniais. Tai patvirtino ir „Valdos“ direktorius. Beje, jis informavo, kad permokėjusiems už atliekų išvežimą (mokėjusiems už šių metų sausį) bendrovė pinigus grąžins. Arba žmonės gali ateiti į bendrovę ir atsiimti pinigus patys, arba jie bus pervesti į TRATC, pateikiant ir informaciją apie tuos, kuriems tie pinigai skirti.

Meras A. Černeckis sakė, jog atsakingi TRATC asmenys turėtų daugiau bendrauti su seniūnijomis ir, prieš paleidžiant veikti kokią nors sistemą, ją pirmiausia suderinti, kad kuo mažiau nukentėtų žmonės, o ne tik siekti gauti kuo didesnį pelną.

 
  Spausdinti  
Rietavo savivaldybė
Savivaldybės biudžetinė įstaiga,
Laisvės a. 3, 90311 Rietavas
Tel. (8 448) 73 200
Faks. (8 448) 73 222
El. p. savivaldybe@rietavas.lt
Duomenys kaupiami ir saugomi
Juridinių asmenų registre,
kodas 188747184
Renginių kalendorius
P A T K Pn Š S
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203
Spalis
    2024     
 

 

 

 

 

 

      

          

 

     

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Rietavo savivaldybė. Savivaldybės biudžetinė įstaiga, Laisvės a. 3, 90311 Rietavas, Tel. (8 448) 73 200, Faks. (8 448) 73 222, El. p. savivaldybe@rietavas.lt
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188747184
© Rietavo savivaldybė Sprendimas: Idamas, naudojama Smartweb.