|
Rietavo Lauryno Ivinskio gimnazija priklauso sveikatą stiprinančių mokyklų tinklui. Pagrindinis jų tikslas – stiprinti moksleivių sveikatą, gilinti sveikatos žinias ir įgūdžius įtraukiant mokinių tėvus, mokytojus ir aptarnaujantį personalą.
|
Gimnazijos pagalbos mokiniui specialistai 2016 metais teikė paraiškas „Visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos projektams“, kurių tikslas – skatinti gimnazijos bendruomenės narius domėtis fizinės ir psichinės sveikatos stiprinimu. Komisijos atrinktas programas „Išmok teikti pirmąją pagalbą“, „Sveiki dantys“, „Netaisyklingos laikysenos ir iškrypimų korekcija“ įgyvendino gimnazijos visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Liuda Krasauskienė, o programą emociniam atsparumui stiprinti „Gyventi gera – galiu būti savimi tarp kitų“ parengė ir vykdė gimnazijos psichologė Loreta Vaškelytė-Lukoševičienė.
Kiekviena parengta programa orientuota į mokinių, mokytojų, tėvų sveikos gyvensenos įgūdžių tobulinimą. Atsižvelgta į tai, kad žinios, mokėjimai ir įgūdžiai neateina tik iš vadovėlių ar paskaitų. Daug dėmesio buvo skiriama praktiniams mokymams. Kaip teikti pirmąją pagalbą mokėsi 1-4, 7 ir II gimnazijos klasių mokiniai. Septintokai įgytas žinias pasitikrino konkurse „Išmok teikti pirmąją pagalbą“. 1-5 klasių mokiniai išklausė paskaitų ciklą apie burnos ir dantų priežiūrą, mokėsi taisyklingai valyti dantis, nes, pasak odontologų, labiausiai paplitusi liga – dantų ėduonis. Kiekvienas projekto dalyvis gavo burnos priežiūrai skirtų reikmenų: dantų pastos arba dantų šepetėlį.
Pradinio ugdymo, 5-7 klasių mokiniams pravesti užsiėmimai, kurių metu pateikti pratimų kompleksai, padedantys gerinti laikyseną. Netaisyklingos laikysenos korekcijos pratimus rodė ir atlikti mokė buvusi mūsų gimnazijos mokinė, o šiuo metu profesionali kineziterapeutė Renata Liatukaitė. O užsiėmimuose, stiprinančiuose emocinį ir dvasinį atsparumą, dalyvavo net 471 pradinio ir pagrindinio ugdymo mokinys, 13 mokinių tėvų, 25 mokytojai. Užsiėmimų metu dalyviai mokėsi, kaip įveikti stresą, konfliktų sprendimo strategijų, jausmų atpažinimo ir raiškos, savikontrolės bei bendravimo įgūdžių.
Liuda KRASAUSKIENĖ
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė,
Loreta VAŠKELYTĖ-LUKOŠEVIČIENĖ
psichologė
|