|
Kleopo draugija pristato Juozo Laivio personalinę parodą „Peržiūra Nr. 1. Su tapačia gramatine klaida“. Parodos atidarymas – kovo 28 d. 16 valandą, Rietavo Mykolo Kleopo Oginskio meno mokykloje. Paroda veiks iki balandžio 23, lankymo laikas – 13-17 val. darbo dienomis.
|
„Peržiūra Nr.1“ – pirmoji paroda iš numatomų septynių parodų ciklo. Joje išsamiai pristatoma visa menininko ikiakademinio laikotarpio kūryba, eksponuojama virš devynių šimtų eksponatų. Ekspoziciją sudaro vaikystės piešiniai, paauglystės eksperimentai, pasiruošimo stoti į dailės akademiją piešimas, drožiniai iš medžio, poezija. Atskiru parodos elementu tampa kūrinio pažymių knygelės meninis tyrimas, ir Aurido Gajausko tekstas apie parodą. Eksponuojant gausią darbų kolekciją menininkui talkino meno mokyklos mokiniai. Iš Rietavo kilusio kūrėjo pasirodymas estetinį skonį formuojančioje meno institucijoje tiesiogiai siejamas su vaikų ir jaunimo kultūriniu ugdymu. Šia paroda didinamas socialinis kapitalas, dėl kurio, atrodytų, trumpas, bet produktyvus susitikimas gali tapti rimtu postūmiu svarbiems ateinančios bręstančios kartos apsisprendimams.
Pasak menininko, „visada smagu sugrįžti į ten, iš kur viskas prasidėjo. Smagu peržiūrėti vaikystės piešinius jau suaugusio akimis ir dar smagiau pastebėti, jog iš principo niekas niekada nesikeičia, galbūt tokia ir yra visos kūrinijos esmė“.
Kleopo draugijos informacija
Apie autorių
Juozas Laivys gimė 1976 m. Rietave, 2015 metais keturiolikai metų sustabdė individualią kūrybinę veiklą, siekdamas savo gyvenimą paversti meno kūriniu. Platų žanrinį spektrą apimanti menininko kūryba fiksuoja kasdienybės vyksmo srautą, per daug jo neišaukštindama. Praktikoje pritaikomos strategijos, kurios siekia nureikšminti meno objektą kaip daiktą ir prekę. Tokiu būdu kritiškai apmąstoma meno rinka, politinės kultūros ir visuomenės realijos, institucijų vaidmuo. Neretai ironiški ir absurdiški Juozo Laivio projektai eksploatuoja kasdieniškos, nereikšmingos ir nepastebimos realybės lygmenį, kuriame menininkas tarsi nieko neteigia, bet siūlo įsitraukti į veiksmus, balansuojančius ant žaidimo ir reikšmingumo ribos.
|