Jau prasidėjo pasirengimas 2014 m. brandos egzaminų sesijai. Švietimo ir mokslo ministras 2013 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 1195 patvirtino Brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą ir Kalbų įskaitų nuostatus. 2014 metais kandidatai be lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino gali rinktis ir laikyti ne daugiau kaip 6 dalykų brandos egzaminus. Pasirinkti menų ir technologijų mokyklinius brandos egzaminus reikės iki sausio 17 dienos, o kitus brandos egzaminus – iki kovo 5 dienos. Brandos atestatui gauti mokinys ir buvęs mokinys turi išlaikyti 2 brandos egzaminus: privalomą lietuvių kalbos ir literatūros ir dar vieną dalyko brandos egzaminą (išskyrus tuos atvejus, kai nuo pasirinkto brandos egzamino direktoriaus įsakymu bus atleistas). Organizuojamos dvi brandos egzaminų sesijos – pagrindinė ir pakartotinė. Pagrindinė sesija vyks gegužės 3 – birželio 18, pakartotinė – birželio 20 – liepos 7 dienomis. Per pakartotinę sesiją bus galima laikyti dėl pateisinamos priežasties iš pagrindinės sesijos atidėtus valstybinius ir mokyklinius brandos egzaminus ir mokyklinį lietuvių kabos ir literatūros brandos egzaminą, jeigu per pagrindinę sesiją nepasisekė išlaikyti mokyklinio ar valstybinio lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino. Rietavo savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo įsakymu Rietavo Lauryno Ivinskio gimnazija paskirta pagrindinės ir pakartotinės 2014 metų brandos egzaminų sesijos bazine mokykla. Joje pasirinktus egzaminus gali laikyti eksternai - asmenys, įgiję vidurinį išsilavinimą Lietuvoje ar užsienyje, arba užsienio šalies mokyklos vidurinio ugdymo programos baigiamosios klasės mokiniai, pageidaujantys laikyti brandos egzaminą. Prašymus Rietavo Lauryno Ivinskio gimnazijos direktoriui reikia pateikti iki kovo 5 dienos, o pasirinktus brandos egzaminus turės laikyti pagrindinėje sesijoje. Pasibaigus prašymų teikimų laikui, bet ne vėliau kaip prieš 7 darbo dienas iki pakartotinės sesijos pradžios, prašymus eksternai dar galės pateikti Kauno miesto administracijos direktoriaus paskirtos bazinės mokyklos vadovui ir laikyti pasirinktus brandos egzaminus pakartotinėje sesijoje. Kartu su prašymu bazinės mokyklos vadovui eksternas privalo pateikti: 1) asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (asmens tapatybės kortelę, pasą ar leidimą gyventi Lietuvoje) arba vairuotojo pažymėjimą; 2) vidurinį išsilavinimą liudijantį dokumentą (brandos atestatą, profesinės ar aukštesniosios mokyklos diplomą, jeigu vidurinis išsilavinimas įgytas Lietuvoje); 3) Studijų kokybės vertinimo centro pažymą, kuria vidurinį išsilavinimą liudijanti kvalifikacija įvertinta lygiaverte arba lygiaverte su sąlyga, kad bus išlaikyti brandos egzaminai, ar patvirtintą jos kopiją arba švietimo ir mokslo ministro įsakymą dėl vidurinio išsilavinimo pripažinimo ar patvirtintą jo kopiją (jeigu vidurinis išsilavinimas įgytas užsienyje); 4) užsienio šalies mokyklos išduotą dokumentą, liudijantį, kad asmuo mokosi vidurinio ugdymo programos baigiamojoje klasėje (užsienio šalies mokyklos mokinys); 5) kvitą, patvirtinantį pinigų įmoką už pasirinktus brandos egzaminus. Pateikęs prašymą eksternas (išskyrus laisvės atėmimo vietoje veikiančioje mokykloje registruotą eksterną) įmoka 50 litų už kiekvieną pasirinktą dalyko brandos egzaminą. Pakartotinės sesijos metu brandos egzaminus bazinėse mokyklose laikys kandidatai, kuriems dėl pateisinamų priežasčių brandos egzaminai bus atidėti, lietuvių kalbos mokyklinį brandos egzaminą – mokiniai ir buvę mokiniai, neišlaikę valstybinio ar mokyklinio lietuvių kalbos brandos egzamino pagrindinėje sesijoje, ir eksternai, įsiregistravę egzaminus laikyti po kovo 7 dienos Kauno miesto bazinėje mokykloje. Daugiau informacijos apie egzaminus, jų programas galima rasti Nacionalinio egzaminų centro tinklalapyje www.egzaminai.lt ir Švietimo ir mokslo ministerijos tinklapyje http://www.smm.lt/. Pagal ŠMM ir NEC informaciją parengė Janina BARYNIENĖ Rietavo savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo pavaduotoja |